وکیل طلاق توافقی خارج از کشور

وکیل طلاق توافقی خارج از کشور

وکیل طلاق توافقی خارج از کشور

طلاق با داشتن حق طلاق خارج از کشور

طلاق با داشتن حق طلاق خارج از کشور یکی از روش‌هایی است که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با استناد به وکالت در طلاق بدون نیاز به حضور و یا امضای طرف مقابل اقدام به طلاق کنند. در این حالت، حق طلاق به صورت قانونی با آقا است، اما در شرایط خاصی ممکن است آقا این حق را به خانم دهد.

برای انجام این کار، در داخل کشور باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرد و برای ایرانیان خارج از کشور، این کار توسط سامانه میخک انجام می‌شود.

طلاق با داشتن حق طلاق تنها حالتی است که داشتن وکیل اجباری است. به عبارت دیگر، در این حالت، وکیل برای امور طلاق الزامی است و باید به وکیلی مراجعه شود که نماینده طرف متقاضی طلاق باشد. اگر آقا وکالت در طلاق را به خانم بدهد، این حق از او عزل نمی‌شود و در این صورت هر دو نفر حق طلاق را دارند.

در هر صورت، برای اطمینان از مراحل دقیق و تمامی مدارک مورد نیاز، بهتر است با وکیل متخصص یا موسسه حقوقی مشورت کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کنند.

وکالت در طلاق برای کامل بودن باید شرایطی را دارا باشد. این شرایط عبارتند از:

  1. حق توکیل به غیر نداشتن: یعنی وکیل باید حق وکالت را از طرف دیگری که قبلاً وکیل اشتغال داده نداشته باشد.
  2. بلاعزل بودن: یعنی وکیل باید بلاعزل از دستگاه قضایی و از دیگر ارتباطات مرتبط با موردی که در آن وکالت می‌دهد باشد.
  3. حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام‌خواهی داشته باشد: یعنی وکیل باید حق ارائه درخواست‌هایی مانند تجدید نظرخواهی و فرجام‌خواهی را داشته باشد تا در صورت نیاز بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.
  4. قبول بذل مهریه: وکیل باید موافقت کند که مهریه به نام او برای خانم تعلق گیرد.

این شرایط مهم برای اطمینان از کیفیت وکالت در طلاق هستند و باید توسط وکیل رعایت شوند تا روند طلاق به درستی و کامل انجام شود.

شیوه وکالت به وکیل در ایران

وکالت به وکیل در ایران در واقعیت از طریق دو سامانه آنلاین، یعنی سامانه ثنا و سامانه میخک، انجام می‌شود.

  • سامانه ثنا: این سامانه متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است و برای ارتباط وکلای مدنی و کیفری با دادگاه‌ها و سایر امور قضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سامانه میخک: این سامانه متعلق به وزارت امور خارجه است و برای موارد مرتبط با امور خارجی مانند وکالت در پرونده‌های مربوط به اتباع ایرانی خارج از کشور، ارتباط وکلا با دولت و دیگر امور خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجا که پرونده‌های طلاق ممکن است مسائلی دارای حساسیت و محرمانگی باشند، بنابراین برای اطمینان از محرمانی و سلامت پرونده، مهم است که وکالت به وکیل از طریق سامانه معتبر و مطمئنی انجام شود. در این مورد، انتخاب سامانه میخک به عنوان سامانه مرتبط با وزارت امور خارجه و مسائل خارجی، ممکن است امنیت و محرمانگی بیشتری را برای پرونده‌های طلاق خارج از کشور فراهم کند.

از این رو، انتخاب وکالت به وکیل از طریق سامانه میخک برای پرونده‌های طلاق خارج از کشور می‌تواند یک گزینه مناسب و مطمئن باشد تا در طول پرونده، هیچ مشکل یا ایرادی به پرونده وارد نشود.

طلاق غیابی خارج از کشور

طلاق غیابی خارج از کشور می‌تواند به عنوان یک گزینه مفید برای زوجینی که در مراحل اداری و قضایی پرونده طلاق در ایران حضور نمی‌توانند داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرد. با این روش، می‌توان به مراحل طلاق پیش‌برد بدون اینکه نیاز به حضور شخصی در دادگاه‌ها یا دفاتر اداری در ایران باشد.

از طریق وکلای موسسه حق جویان، که متخصص در زمینه طلاق خارج از کشور هستند، می‌توانید به انجام مراحل مربوط به طلاق غیابی در ایران بپردازید، بدون اینکه خودتان به صورت حضوری در ایران حضور داشته باشید. این کارشناسان حقوقی آماده‌اند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند و هرگونه نگرانی یا ابهامی که در این رابطه دارید، را برطرف کنند.

با این روش، شما می‌توانید از تجربه و دانش وکلا و مشاوران حقوقی موسسه حق جویان بهره‌مند شوید و به طور مطمئن و قانونی به انجام مراحل طلاق بپردازید، بدون اینکه نیاز به حضور شخصی در ایران داشته باشید.

سوالات متداول

داشتن وکیل برای طلاق توافقی اجباری است؟

خیر! در صورتیکه زوجین مایل باشند می‌توانند خودشان پرونده طلاق را پیگیری کنند؛ با این حال وکیل طلاق توافقی با توجه به تخصصی که دارد، باعث می‌شود که پرونده در زمان کوتاه‌تری پیگیری و با روندی بهتر انجام شود. فقط در طلاق با داشتن حق طلاق است که داشتن وکیل طلاق توافقی اجباری است.

برای طلاق توافقی بر روی چه مسائلی باید توافق کرد؟

مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد هدایا و جهیزیه مواردی هستند که برای انجام طلاق توافقی باید نسبت به آن تعیین و تکلیف گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915