لیست بهترین وکلای مشهد

معروف ترین وکیل در مشهد

معروف ترین وکیل در مشهد

وکیل

وکالت، یکی از شغل‌های بسیار محبوب در کشورهای مختلف از جمله ایران است و وکیل‌های پایه یک دادگستری در تمامی کشورها از جهت اجتماعی بسیار بالایی برخوردارند. آن‌ها همواره مورد احترام اقشار مختلف جامعه قرار دارند.

 

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود؟

وکیل پایه یک دادگستری، فردی است که پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی در مقطع لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا همتراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، در یک رقابت سخت و نفس‌گیر، موفق به کسب معدل و ترازی شده است که بتواند در میان رقبای پرشماری که دارد، به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

مدت زمان دوره کارآموزی برای وکیل پایه یک دادگستری 18 ماه است. پس از اتمام این دوره، آزمونی تحت عنوان اختبار بصورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود. فردی که در مجموع دو آزمون کتبی و شفاهی موفق به قبولی شود، مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود. در این مراسم پس از انجام مراسم تشریفات و ادای سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری تصدی می‌کند.

وکیل طلاق

خانواده مشابه یک خانه است که زن و شوهر به عنوان ستون‌های اصلی آن عمل می‌کنند. طلاق نهایتاً نابودی کانون آرام و گرم زندگی را به دنبال دارد که اثرات مخربی بر تمام اعضاء خانواده دارد. اما اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بررسی کنیم، یکی از دلایل اصلی طلاق در جامعه ایران، عدم شناخت مناسب زن و شوهر نسبت به یکدیگر قبل از ازدواج است.

قبل از ازدواج، فرد و خانواده‌اش ممکن است آگاهی کافی از ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری، و گفتاری شریک زندگی آینده‌اش را نداشته باشند. دلیل دیگری که ممکن است باعث طلاق در جامعه ایران شود، عدم تفاهم و عدم توانایی زوجین در گفتگو است. متأسفانه، تنها کمتر از 3 زوج از هر 10 زوج، توانایی گفتگو کردن به شیوه‌ای که بتواند مشکلات را حل کند، را دارند. باید به این مسئله توجه داشت که وقتی نتوان با گفتگو به حل مسائل پرداخت، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

دلیل دیگری که ممکن است باعث طلاق شود، دخالت‌هایی است که اغلب از سوی خانواده‌ها بوجود می‌آید. متأسفانه، بسیاری از زوجین این اجازه را به خانواده‌هایشان می‌دهند که از روزهای اول ازدواج در زندگی آن‌ها دخالت کنند. علت این دخالت‌ها به وابستگی فرد به خانواده‌اش برمی‌گردد.

مواردی در مورد وکیل طلاق

وکیل طلاق در جامعه نقش مهمی دارد و می‌تواند در سه نوع طلاق مختلف دخالت داشته باشد:

  1. طلاق توافقی: در این نوع طلاق، زوجین بر مسأله طلاق توافق دارند و دیگر مایل به ادامه زندگی با هم نیستند. این نوع طلاق به عنوان طلاق توافقی شناخته می‌شود و از اختیارات مرد در طلاق ناشی می‌شود.
  2. طلاق بر اساس خواست و اراده مرد: این نوع طلاق، که اساس تمام قوانین طلاق می‌باشد، طلاقی است که بر اساس خواست و اراده مرد اتفاق می‌افتد.
  3. طلاق از طرف زن: در این نوع طلاق، زن اقدام به طلاق می‌کند و این نوع طلاق تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که زن یکی از شروط ضمن عقد را داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915