حقوق متهم در حین بازداشت

چگونه فردی را که وارد ملک ما می شود اخراج کنیم؟

چگونه فردی را که وارد ملک ما می شود اخراج کنیم؟

در این مقاله در مورد نحوه اخراج فردی که وارد ملک ما شده است صحبت می کنیم و این موضوع را از نظر حقوقی و کیفری بررسی می کنیم.
به طور کلی تجاوز به مال دیگری بدون اجازه مالک جرم است. این عمل در قانون ورود به عنف نامیده می شود و مجازات قانونی دارد. البته جریمه این امر توسط دادگاه تعیین می شود و می تواند متفاوت باشد. به این ترتیب، شما دقیقاً می‌دانید که چه کسی و چگونه وقتی به آنها اجازه ورود نمی‌دهید، از ملک ما خارج شوید. لذا با مراجعه به مراجع قانونی ذیصلاح نسبت به این مهم اقدام نمایید.

ورود به عنف  یعنی چه؟

اصطلاح ورود اجباری به معنای ورود بدون اجازه و نقض حریم خصوصی افراد است. اکنون دلایل زیادی وجود دارد که چگونه فردی را که وارد ملک ما شده است بیرون کنیم. مثلاً شخصی به قصد دعوا وارد ملک شما شده است. یا دلایل دیگری مانند سرقت و … وجود داشته باشد که علت آن هر چه باشد موضوع مجازات خاص خود را خواهد داشت که دادگاه به نحو مقتضی آن را تعیین خواهد کرد. در اغلب موارد مجازات از شش ماه حبس شروع می شود و تا یک سال یا بیشتر قابل در نظر گرفتن است.

مسائل حقوقی ضروری در این زمینه:

این نکته مهم نیز قابل توجه است که در قانون مدنی، تجاوز از مصادیق تجاوز زمانی است که شخصی به قصد ایجاد ضرر وارد ملک شما شود. مثلاً قصد دارد مقداری از اموال شما را از بین ببرد و آن را نابود کند. اما اگر مربوط به عبور احشام در این مکان باشد، موجب مجازات نمی شود و شرعاً تجاوزو ورود  به عنف محسوب نمی شود.

 

مفهوم نقش تصرف به طور عدوانی چیست:

اگر شخصی بتواند بدون اجازه مالک یا مستاجر ملکی را تصرف کند، می توان گفت که آن ملک قانوناً تصرف شده است. تصرف عدوانی به دو نوع کیفری و حقوقی تقسیم می شود. هر کس مرتکب تجاوز قانونی شود، اعم از کیفری یا قانونی، مجرم شناخته می شود و به حبس از یک ماه تا یک سال محکوم می شود. در این مدت دادگاه مکلف به رفع تصرف عدوانی است. برای کسانی که مرتکب جرم تصرف عدوانی اموال مشترک شده اند نیز همین مجازات در نظر گرفته می شود. مشاغل تهاجمی اشکال مختلفی دارند، به عنوان مثال، آنها کشاورزی یا ساختن ساختمان در زمین های اشغال می کنند. هر کدام از این انواع مجازات های متفاوتی خواهند داشت.

خلع ید :

سلب مالکیت عملی است برای جلوگیری از تداوم تصرف افراد در انواع اموال منقول و غیرمنقول. البته عنوان مالکیت در قانون مدنی در رابطه با قوانین و مقررات مربوط به توقیف نیز تعیین شده است. بنابراین شاید دیده باشید در برخی قوانین به جای مصادره یا خلع ید از کلمه غصب استفاده شده است. در مواردی که موضوع دعوی خلع ید از اموال غیرمنقول باشد، محاسبه هزینه دادرسی بر اساس ارزش منطقه ای است.
انواع مختلف  آن:
انواع خلع ید عبارتند از: به صورت مشاعی ، غاصبانه ، به طور امانی .افرادی که دارایی‌هایشان به‌طور غیرقانونی توقیف شده است، می‌توانند از طریق مراجع ذیصلاح ادعای توقیف و ضبط  تصرف به طور عدوانی  خود را مطرح کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915