بهترین وکیل در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق توافقی

در طلاق توافقی زن و مرد هر دو تصمیم به پایان دادن زندگی مشترك دارند. در این نوع طلاق تمامی شرایط با توافق زن و شوهر مشخص می شود. زوجین پس از توافق در مسائل مربوط به زندگی مشترک اعم از؛ مهریه، نفقه، جهیزیه و در صورت داشتن فرزند مشترک، حضانت فرزند، به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند. در مرحله ی بعد دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش تنظیم و به دادگاه ارائه می شود . لذا توافق طرفین برای طلاق جهت ثبت آن کافی نیست و زوجین باید به دادگاه مراجعه کرده و مراحل قانونی را پشت سر بگذارند. 

طلاق توافقی یا دوطرفه نوعی از طلاق است که در آن زوجین هردو به جدا شدن تمایل دارند.

 علت طلاق توافقی: این نوع طلاق، به علل مختلف از قبیل عدم تفاهم و سازش و مشکلاتی که به تبع آن به وجود می آید صورت می گیرد. ادامه زندگی برای طرفین مشکل و از لحاظ روحی و روانی آسیب زا است.

 از این رو، زوجین با توافق در مورد تکالیف، تعهدات و حقوق مالی و اعلام آن به دادگاه، قصد خود برای جدایی را ابراز می کنند.

 توافقات زوجین شامل چه مواردی می شود؟

  •  مهریه
  •  نفقه
  •  اجرت المثل ایام زوجیت
  •  اموال خریداری شده توسط زوجین پس از ازدواج
  •  حضانت فرزندان
  •  ملاقات فرزندان، مکان و زمان و چگونگی آن
  •  سایر تعهدات و تکالیف

 

فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات

 چنانچه زوجین هر دو در مورد طلاق توافق داشته و در مورد نحوه جدایی و پرداخت حقوق زن و فرزندان به تفاهم برسند طلاق توافقی می باشد. این طلاق برای سرعت بخشیدن به کار کسانی است که با توافق مصّر به طلاق هستند.

 طلاق خلع و مبارات نیز دو صورت طلاق توافقی است،البته اجرای این طلاق نیز چون دیگر طلاق هایی که به درخواست زن و مرد است منوط به انجام تشریفات در مراجع قضایی و صدور گواهی عدم امکان سازش است.طلاق خلع و مبارات از نوع طلاق بائن است که امکان رجوع در آن نیست.

 براساس ماده 1146 قانون مدنی طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به او می دهد طلاق می گیرد اعم از اینکه مال مزبور عین مهر،معادل آن، یا بیشتر یا کمتر از مهریه باشد.

 براساس ماده 1147 قانون مدنی طلاق مبارات آن است که کراهت از طرفین باشد ولی در این صورت عوض باید زاید بر میزان مهر نباشد.

 در واقع در این طلاق هر دو طرف از هم کراهت و تمایل به طلاق دارند اما میزان بخششی که زن به مرد می دهد بیش از مهریه نیست.از لحاظ ماهیت در طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به عرض نکرده باشد بائن است یعنی اگر زن پس از طلاق خواهان مبلغی نباشد که برای گرفتن اجازه طلاق به مرد داده است طلاق بائن و رجوع ممکن نیست.

زن در این نوع طلاق حق گرفتن نفقه ندارد و از شوهرش ارث نمی برد. اما اگر زن خواهان مهریه اش باشد و بخواهد مالش را پس بگیرد ماهیت طلاق تغییر و تبدیل به طلاق رجعی می گردد لذا امکان رجوع مرد ایجاد شده و زن حق ارث و نفقه را دارد.

 

طلاق توافقی در ١٠روز


آن چه ذکر شد معنای عامیانه ی طلاق توافقی است. اما طلاق در تعبیر حقوقی آن طلاق خلع یا مبارات نامیده می شود. طبق ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی منظور از طلاق خلع، آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد در مقابل مالی که به شوهر می‌دهد، طلاق بگیرد. اعم از این که ، مال مزبور عین مهر یا معادل آن و یا بیشتر و یا کمتر از مهر باشد. بر اساس ماده ۱۱۴۷ قانون مدنی اگر کراهت از طرفین باشد، طلاق مبارات است که در این صورت عوض نباید اضافه بر میزان مهر باشد. در صورت محیا بودن شرایط طلاق توافقی دادگاه خانواده پس از طی مراحلی که ذکر خواهیم کرد اجازه طلاق را صادر می‌کند. وکیل طلاق توافقی ١٠روز در مشهد

موسسه حق جويان با وكلاي مجرب در زمينه طلاق توافقی در مشهد با دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک وکالت مهیا برای ارائه خدمات وکالت و مشاوره حقوقی در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده ، بیمه ، تجاری ، تعزیرات ، اداره کار ، شهرداری و امور گمرکی همچنین انجام تخصصی امور قراردادها و شرکت ها با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری می باشد.
اين موسسه طلاق توافقي را در ده روز انجام ميدهد براي مشاوره به شماره درج شده در سايت كليك نماييد.

 

روند رسیدگی در دادگاه

پس از تقدیم دادخواست در صورت کامل بودن آن ازلحاظ هزینه تمبر وفتوکپی مدارک پیوست ، دادگاه به آنها تكلیف می‌كند هریك از زوجین داوری از میان بستگانشان معرفی كنند كه باید با زوجین مذاكره و سعی در مصالحه كنند. اگر نظر داوران بر این باشد که سازش میسر نیست دادگاه براساس توافق زوجین گواهی عدم امكان سازش صادر می‌كند. لازم به ذکر است که دادگاه قبل از صدور رای زن را به یکی از آزمایشگاههای معتمد معرفی می نماید تا آزمایش بارداری را انجام دهد وگواهی عدم بارداری از مدارک ضروری است رویه برخی از محاکم این است که رای راصادر نموده وثبت طلاق در دفترخانه را منوط به ارایه آزمایش عدم بارداری می نمایند.

ثبت طلاق در دفترخانه 

زوجین سه ماه مهلت دارند تا با ارائه گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه طلاق، صیغه طلاق را جاری و ثبت كنند. اعتبار گواهی عدم امكان سازش به مدت 3 ماه است ، یعنی اگر زوجین ظرف 3 ماه آن را اجرا نكردند دیگر اعتباری ندارد.

 

مدارک لازم برای طلاق توافقی

برای انجام و ثبت هر گونه طلاق در دفاتر رسمی طلاق باید از طریق دادگاه نسبت به دریافت گواهی عدم امکان سازش اقدام کرد و سپسرای را به دفاتر طلاق برای ثبت رسمی و صدور طلاقنامه ارائه نمود.  مدارک ذیل به پیوست دادخواست طلاق توافقی توسط خود فرد یا وکیل وی تقدیم میشود: 

– سند ازدواج 

– شناسنامه و کارت ملی زوج 

– شناسنامه و کارت ملی زوجه 

– وکالت نامه محضری طلاق( فقط در صورت اعطای وکالت در طلاق) 

توافق مبنی بر نحوه پرداخت یا بذل مهریه، نفقه، تعیین تکلیف حضانت فرزند مشترک.  در صورت مراجعه به وکیل دادگستری باید این نکته را مد نظر داشت که یک وکیل نمی تواند از طرف زوج و زوجه هردو وکالت در طلاق را داشته باشد. اگر زوجه از زوج وکالت در طلاق را داشته باشد وکیل دادگستری، در واقع وکیل با واسطه ی زوج خواهد بود. بنابراین حضور زوجه در دادگاه و امضای دادخواست و سایر مدارک از سوی او الزامی است. مگر اینکه زوج و زوجه هر کدام به دو نفر وکیل دادگستری برای انجام امور وکالت بدهند که در این صورت نیاز به حضور هیچ یک از زوجین در دادگاه نمی باشد و کلیه اقدامات حتی ثبت و انجام تشریفات طلاق بدون حضور آنها انجام می شود لازم به ذکر است فتوکپی مدارک پیوست دادخواست می گردد واصل مدارک باید در دادگاه ارایه گردد. 

مدارک لازم برای طلاق غیرتوافقی

– دادخواست 

– شناسنامه و کارت ملی خواهان 

– عقدنامه ،چنانجه اصل عقدنامه در دست نباشد باید ابتدا به دفترخانه ای که ازدواج در انجا ثبت شده مراجعه کرد ورونوشت عقدنامه را اخذ کرد . 

هر گونه مدرک وسندی که دلیل بر اثبات ادعا های مطرح شده در دادخواست باشد . 

 

مشکلات طلاق توافقی

پس از صدور حكم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه كرد. برای حل این مشكل شاید بهترین راهكار این باشد كه طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذكر كنند تا در حكم دادگاه منعكس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست كرد.

 

آیا تعیین بیت کوین به عنوان مهریه صحیح میباشد؟

در قانون مدنی گفته شده هر چیزی که مالیت داشته وقابل تملک باشد می توان مهر قرار داد 

بنابراین ارزهای دیجیتال دارای این اوصاف بوده و دارای اثر قانونی میباشد از نظر شرع نیز ممنوعیتی گذاشته نشده است .

مهریه بالای 110 سکه

اینکه برخی افراد فکر می کنند تعیین مهریه بالاتر از ۱۰۰ سکه اعتباری ندارد اما این حرف اشتباه است ، میتوانند که بیشتر از این تعداد هم مهریه تعیین کنند .پس مهریه بالا تر از ۱۱۰ سکه قابل وصول است . نکته دیگر آن که مهریه پس از فوت شوهر هم قابل وصول است از اموال باقی مانده شوهر . حتی اگر زن هم فوت شود توسط ورثه زن از شوهر قابل وصول است .

تفاوت تعیین مهریه تا ۱۱۰ سکه و بیشتر از ۱۱۰ سکه چیست

در پاسخ باید گفت که اگر مهریه تا ۱۱۰ سکه باشد مرد حتی اگر توانایی مالی نداشته باشد مکلف به پرداخت است و دادگاه در صورت وجود شرایط سخت مرد و ادعای اعسار وی مهریه را اقساطی می کند . اما اگر مهریه بالای ۱۱۰ سکه باشد در صورتی قابل وصول است که زن توانایی مالی مرد را اثبات کند در حالی که در کمتر از ۱۱۰ سکه نیازی به این امر نبود و ممکن بود در کمتر از ۱۱۰ سکه مرد حبس بشود در حالی که حبس پرد در مازاد ۱۱۰ سکه ممکن نیست اگرچه می توان اموال وی را توقیف کرد .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915