صحت معاملات شفاهی در دادگاه

وکیل خوب در مشهد

وکیل خوب در مشهد

ارثیه زنان از ملک و زمین

وکیل خوب در مشهد

در مورد پیدا کردن وکیل خوب در مشهد، این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. تخصص: اطمینان حاصل کنید که وکیل دارای تخصص در زمینه مورد نیاز شما است. برای مثال، اگر نیاز به وکیلی در زمینه خانواده یا جزایی دارید، به دنبال وکیلی با تخصص در این زمینه بگردید.
  2. تجربه: اطمینان حاصل کنید که وکیل دارای تجربه کافی در امور مشابه است. تجربه و موفقیت‌های گذشته می‌تواند نشان دهنده توانایی وکیل در انجام پرونده‌های مشابه باشد.
  3. ارتباط و تعامل: برقراری ارتباط مؤثر و داشتن تعامل خوب با وکیل مهم است. از قبل از انتخاب وکیل، با او مشاوره کنید و اطمینان حاصل کنید که او می‌تواند نیازهای شما را به خوبی درک کند.
  4. آگاهی از هزینه‌ها: پیش از شروع کار با وکیل، مطمئن شوید که در مورد هزینه‌ها و ساختار پرداخت آنها مطلع شوید. این شامل هزینه‌های وکالت و هر گونه هزینه اضافی ممکن است.
  5. مشاوره و مراجعه: پس از انتخاب وکیل، به مراجعه به او و تشریح موضوع خود بپردازید. مطمئن شوید که او می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند و بتواند اطلاعات لازم را ارائه دهد.

در نهایت، اعتماد به وکیل انتخابی امری بسیار مهم است. به دنبال یک وکیل با تخصص، تجربه و قابلیت ارتباط مؤثر باشید تا اطمینان حاصل کنید که پرونده‌تان به خوبی مدیریت می‌شود.

 

وکیل خوب در مشهد

 

مورد وكالت :

امر یا اموری که وکیل باید به موجب عقد وکالت و به نیابت از طرف موکل انجام دهد، باید در حدود وکالت باشد و باید موکل قادر به انجام آن امور باشد. به عبارت دیگر، موکل باید قادر به انجام اموری که وکیل به عنوان نماینده‌اش انجام می‌دهد، باشد و مورد وکالت باید بدون مانع قانونی قابل انجام باشد. همچنین، وکیل نیز برای انجام آن امر باید اهلیت قانونی داشته باشد، به این معنا که باید مجوز و صلاحیت لازم را داشته باشد.
وکیل مسئولیتی بر عهده دارد که اگر به دلیل تقصیر خود، خساراتی به موکل وارد شود، مسئولیت جبران آن خسارات را دارد. وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را رعایت کرده و از اختیاراتی که به وی داده شده است، تجاوز نکند. همچنین، اگر برای انجام یک امر، دو یا چند وکیل مشخص شده باشند، هیچ کدام از آن‌ها نمی‌تواند بدون همکاری دیگری در امری دخالت کند.
 اگر وکیل وکالت در توکیل نداشته باشد، به این معناست که وی اختیار واگذاری امور به دیگری را ندارد. همچنین، موکل باید تمام تعهداتی را که وکیل در حدود وکالت خود کرده است را انجام دهد. وی باید تمام مخارجی که وکیل برای انجام وکالت نموده است را پرداخت کند و اجرت وکیل را بدهد، مگر اینکه در عقد وکالت طور دیگری مقرر شده باشد.
وکیل خوب در مشهد

 در توکیل، وکیل می‌تواند از طرف موکل خود اختیار تعیین وکیل دیگری را داشته باشد. اما وکالت بلاعزل، زمانی اتفاق می‌افتد که در عقد وکالت، شرط عدم عزل وکیل توسط موکل یا وکیل ضمن عقد در نظر گرفته شود. انقضای وکالت هم ممکن است به چندین شکل رخ دهد، از جمله با عزل موکل، استعفای وکیل، فوت یا جنون موکل یا وکیل.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915