وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

اثاث البیت

“تکلیف وسایل موجود در منزل مشترک زوجین در صورت اختلاف چیست ؟”

(بهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهد 09156024004 )

اگر زن ادعا کند کا اثاث البیت خانه متعلق به من می باشد و مرد در مقابل او  ادعا کند که مال من است , آنچه که مخصوص استفاده مردان میباشد مال مرد, و آنچه که مورد استفاده زنان میباشد مال زن , وآنچه که مورد استفاده مشترک هر دو است , مال مشترک محسوب شده و بین آن دو تقسیم میشود مگر خلاف آن ثابت شود .

مواردی که شوهر ملزوم به دادن نفقه از سوی زن می شود عبارت است از:

الف)نفقه زن در دوران زوجیت:

هرگاه زن ناشزه نباشد، در اثر نکاح دایم می تواند شوهر خود را ملزم به دادن نفقه نماید، و قانون مدنی در ماده 1106 خود مقرر می دارد:

در عقد دایم نفقه زن به عهده شوهر است.

و این در صورتی است که از شوهر خود تمکین کند و ناشزه نباشد یعنی از تکالیفی که در اثر نکاح دایم در مقابل شوهر دارد خودداری و سرپیچی ننماید. و در صورت عدم تکمکین و خودداری از تکالیف خود نفقه هم از تکلیف شوهر خارج می شود.

ب)نفقه زن پس از انحلال زوجیت:

پس از انحلال زوجیت

با توجه به اینکه عدم تمکین و ناشزه بودن زن، موجب سقوط نفقه اوست، اما در مواردی زن پس از انحلال زوجیت از شوهر خود می تواند مطالبه نفقه کند، و از محاکم بخواهد تا آنرا در پرداخت نفقه ملزم نماید. بنابراین پس از انحلال نکاح در موارد زیر زن در مدت عده نیز مستحق نفقه است. ر ک: م 1109 ق.م

 موسسه ی حقوقی داوری بین المللی حق با داشتن وکلای مجرب و متخصص در امور خانواده  میتواند با بهترین و سریعترین راهکار در خصوص پرونده ی شما در کنارتان باشد ( وکلای این مجموعه رتبه های برتر آزمون وکالت با مدرک دکترای حقوق میباشند )

بهترین ها در کنار شما

هماهنگی برای مشاوره  09156024004

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915